четвер, 5 травня 2011 р.

Прес-конференція і вареники

Сьогодні Голова оргкомітету дитячого фестивалю Сергій Хараху взяв участь у прес-конференції. Журналісти послухали чиновників, деяких представників ГО, які також роблять різні заходи для Свята Львова, ознайомились з програмою святкувань. С. Хараху також зміг розповісти про ідею фестивалю та співпрацю з майстрами народної іграшки, зокрема з Семеном Тлустим, який є співголовою дитячого фестивалю. Голова оргкомітету виступав після такого собі Алекса Гутмахера. Цей американець "одеського походження"  у типовій для бізнесмена та ще американського формі спочатку розповів про свій проект пам'яті Квітки Цісик та плавно перейшов від духовної культури українського народу до ... гастрономічного шоу, яким він вирішив здивувати культурний і мистецький Львів. Це - чемпіонат з швидкісного поїдання вареників. Доречі, цей "ділок" славиться і поїданням баварських сосисок, і пельменів, і хінкалі. Т.б. досить "всеїдна" особистість. 
Трохи шокований від попереднього монологу американського бізнесмена з Одеси, Голова оргкомітету дитячого фестивалю Сергій Хараху повернув аудиторію до культурно-мистецької тематики. Присутні ознайомились з проблематикою проведення майстер-класів за участю не тільки дітей, але й дорослих, взнали причини, чому І Фестиваль буде лише за участю майстрів автентичної дерев'яної іграшки - яворівської забавки, змогли почути аргументацію педагогів щодо необхідності сприяти дитячій творчості та популяризувати народну українську іграшку.
Однак ця прес-конференція вкотре підтвердила, що коли на "забавки" дорослих штибу чемпіонатів вареникоїдів виділяються суми грошей до 20 тисяч гривень, то на популяризацію культурного надбання української нації ледве назбирали 3 тисячі. Наприклад, приз дитині, яка найкраще розмалює дерев'яну іграшку у стилі яворівської забавки, вартуватиме 30 гривень. А чемпіон-винищувач вареників отримає 1000 гривень. Досить сумна але показова картина, коли з нас "роблять" споживачів товарів, "поїдачів" вареників - типових об'єктів комерціоналізованого світу, перетравлювачів товарів та послуг. Львів повинен вистояти та не втратити свого українського колориту, не захлинутись у намаганні сподобатись Європі чи ще комусь. Адже не Євро 2012 врятує українців і не інвестиції зроблять наших дітей щасливими. Проте це тема іншої розмови.

Немає коментарів:

Дописати коментар